DETAIL KNIHY

Všechny informace o

ABECEDA PERSONALISTY 2025

ABECEDA PERSONALISTY 2025

ABECEDA PERSONALISTY 2025
Autor: Brůha Dominik, Bukovjan Petr, Roučková Dana, Schmi
Nakladatel: Anag
EAN: 9788075544186
Žánr: Ekonomika a právo
Rok vydání:
Stav: Skladem
Běžná cena: 819 Kč
AKČNÍ CENA: 738 Kč
Anotace

Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, jež jejich práci často suplují nebo vykonávají v rámci kumulované funkce, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým funkcionářům či majitelům firem.

Podrobněji k obsahu

Čtenář v této rozsáhlé publikaci získá přehledně vysvětlené informace z oblasti ochrany osobních údajů, zejména prostřednictvím praktického a konkrétního návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i zaměstnanců. Samozřejmostí je nezbytný přesah do bezprostředně souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru nebo pracovněprávních vztahů založených dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu), odměňování a jeho důsledky v dani z příjmů a odvodech, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je zejména problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky).

Další podrobně rozpracované související oblasti, které by měl personalista znát

Publikace se zabývá rovněž vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce, orgánům inspekce práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám, finančním úřadům a odborovým organizacím. Samostatná kapitola je věnována problematice ochrany oznamovatelů (whistleblowing). Právní úprava totiž stanoví zaměstnavatelům povinnosti přijímat a vyřizovat oznámení zaměstnanců a dalších osob o možném protiprávním jednání u zaměstnavatele a chránit tyto oznamovatele před tzv. odvetnými opatřeními.

Novinka letošního vydání!

Zcela nově zpracovaná je kapitola věnovaná problematice zaměstnaneckých benefitů, které jsou v souvislosti se změnami, jež přinesl konsolidační balíček, nově přepracovány s důrazem na jejich ekonomickou výhodnost a praktické zkušenosti s výklady odvodů daně z příjmů a pojistného. Rozsáhlá kapitola řeší problematiku zaměstnávání úředníků ve veřejné správě, specifika státní služby, zahraniční služby, zaměstnanců příspěvkových organizací i početné skupiny zaměstnanců ve školství.

Nejaktuálnější informace zohledňující platnou legislativu

Výklad v publikaci vychází z právního stavu platného k 1. únoru 2025, a zohledňuje tedy veškeré legislativní novinky uplynulého období, především tzv. letní novelu zákoníku práce (označovanou jako ValMech), která přinesla změny např. v oblasti odměňování nebo pracovní doby, ale upozorňuje už rovněž na tzv. flexinovelu zákoníku práce, jež má zpružnit pracovní trh a zahrnuje významné změny zavedených pracovněprávních institutů, jako jsou zkušební doba, výpovědní doba, odstupné apod. Zohledněny jsou i další novely schválené za uplynulé období, či očekávané již v brzké době – např. novela zákona o státní službe či novela zákona o úřednících územních samosprávných celků, která přinesla obsáhlé změny v oblasti vzdělávání úředníků. Kromě nových redukčních hranic pro náhradu mzdy, platu nebo odměnu z dohody poskytovanou zaměstnancům v prvních 14 dnech jejich dočasné pracovní neschopnosti (karantény) v roce 2025 bude prezentován i nový postup stanovení této náhrady v případech, kdy si zaměstnanec v dohodě se zaměstnavatelem od 1. ledna 2025 rozvrhuje pracovní dobu sám.

Obsahuje celou řadu vzorů důležitých písemností používaných personalisty

Personalisté jistě ocení cca 45 podrobně zpracovaných vzorů nejčastěji používaných pracovněprávních písemností, které mohou ihned využít pro svou práci bez nutnosti další konzultace s firemním právníkem.

Kontaktujte nás

Nejrychlejší cesta, případně využijte odkaz KONTAKTY.

Adresa

Leoše Janáčka 47
397 01 Písek